Ahad, 31 Mei 2009

Melayu selamanyakah?

Cakap pasal Melayu ni, kadang kadang nak tergelakpun ada, sedih pun ada mual pun ada. aku akui aku adalah Melayu tulin( bukan orang Asli macam Senoi, Sakai, Jakun dll). yang aku nak perkatakan disini, bahawa aku dilahirkan diMalaysia dari perut ibuku seorang Melayu dan benih bapaku seorang Melayu jugak, so aku pun Melayu lah kan?

Orang Melayu sensitip sangat kalau dengan "babi". tetapi ada orang Melayu yang tak heran dengan judi, arak, zina, maksiat kenapa? kalau kita baca dalam s/k harian, kalau kisah roqol(rogol dengar cam sedap jer), saper? judi saper? zina, saper? semua tu orang melayu yang teratas. masuk lokap sebab curi h/p saper? curi kabel telefon saper? curi selipar kat masjid saper? ishhhh pening kepalo den ni ha memikiau.

Adakah Melayu selamanya akan jadi cam tu? Sian la kat Mak Bapa dan nenek moyang kita yang suh kita belajar dari kesalahan mereka yang lalu. kesalahan demi kesalahan yang meker buat dulu, kita jgn buat dah.

Adakah kita akan mbawa masuk Chin Peng masuk semula ke Malaysia? jom kita merenung dan tengok ChinPeng ni dah buat apa kepada nenek moyang kita.

Pikir pikirkan lah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan