Khamis, 26 Februari 2009

Cabaran Melayu

Salam,
sejak akhir akhir ini nampak macam satu kekalutan yang tak terbendung tentang bangsa diMalaysia dipertikaikan. Tentang raja yang mula dipertikai, tentang melayu, tentang parti melayu terbesar. hah!!! aku rasa sangat letih dengan perkara macam ni nak diperbincangkan. aku rasa sakit hati bila orang kata "bila raja kau nak mati?", **** celaka, nak saman raja dan sebagainya. aku ni punya semangat melayu yang kuat. aku tak suka orang mengata Melayu. bagi aku parti tersebut adalah melayu. kalau orng hina parti melayu itu bermakna orang tu menghina Melayu. banyak perkara yang tak betul mula di keluarkan. fitnah dan mencaci dah jadi macam biasa bagi rakyat Malaysia sekarang. yang paling aku tak suka, ada melayu sendiri yang dah mula membenci melayu demi mejaga hati kawan dalam idiologi politik yang tak sampai kemana. siapa kita kalau kita sesama Melayu dan Islam bersatu? kita terlalu kerdil dalam serba serbi.

sekian, asid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan